Franczyza jest starym typem prowadzenia biznesu. Pierwszy raz zastosowano ją już w średniowieczu. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że w XXI wieku też jest bardzo interesującą opcją zarobkową.
Jak zarabiać na franczyzie? To prostsze niż myślisz!
Franczyza polega na tym, że pełnimy pieczę nad lokalem, który nie należy do nas. Przeważnie staje się on kolejnym elementem znanej sieci – sklepów spożywczych, restauracji, fast-foodów, punktów usługowych. Opcji jest wiele. My dbamy o to, by sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie, pracownikom niczego nie brakowało i żeby „interes się kręcił”. Resztą zajmie się franczyzodawca. Przyjrzyjmy się podziałowi na role w systemie franczyzowym.
Jakie są zadania franczyzodawcy?
- Franczyzodawca dostarcza rozwiązań marketingowych – nie musisz wydawać pieniędzy na promocję. Ma on przeważnie rozbudowane profile na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Prowadzi akcje marketingowe na szeroką skalę i dba o wizerunek marki.
- Franczyzodawca dostarcza ci także gotowych rozwiązań – np. infrastrukturę transportową, systemy rozliczania, gotowe produkty, asortyment ze swojej oferty.
- Franczyzodawca oddaje w twoje ręce wiedzę. To ty zdobywasz doświadczenie, ale nie jesteś w tym sam lub sama. Franczyzodawca udostępnia ci odpowiednie materiały, które pomogą w osiągnięciu sukcesu sprzedażowego.
Jakie są zadania franczyzobiorcy?
- Franczyzobiorca musi prowadzić działalność na miejscu – adaptować się do panującej sytuacji, być bezpośrednim zwierzchnikiem dla całego zespołu pracującego w danej placówce, a także zajmować się kwestiami rozliczenia z nim.
- Franczyzobiorca ma obowiązek przyczyniać się do poprawienia efektów sprzedażowych i utrzymywania standardów jakości sieci.
- Franczyzobiorca zamawia towary z magazynów franczyzodawcy w zakresie swoich potrzeb.
- Franczyzobiorca opłaca początkową opłatę za prowadzenie lokalu – 5 000 zł w przypadku sieci Żabka.
To jedynie przykłady – specyfika różnych sieci jest odmienna. Wszystko zależy od tego, dla kogo pracujemy.
Jak zarabiać na tym systemie? Franczyza Żabka to dobry przykład
Franczyza Żabka jest dostępna na polskim rynku od wielu lat. Przez ten okres marka budowała renomę, a dziś jest rozpoznawalna przez większość naszych rodaków. Skupia się ona na usługach różnego rodzaju – od sprzedaży artykułów spożywczych przez sprzedaż kawy i przekąsek po obsługiwanie paczek pocztowych od różnych kurierów. Franczyza Żabka wyróżnia się wszechstronnością – placówki pełnią wiele ról, więc od razu znajdują się w centrum zainteresowania lokalnej ludności. Klientów nie brakuje.
Żabka Franczyza opinie 2019 – czy warto?
Franczyza Żabka w roku 2019 radziła sobie doskonale. Nawet w 2020, pomimo problemów związanych z pandemią, była ona w stanie generować zyski. To, czy warto, zależy oczywiście od naszych indywidualnych oczekiwań. Niektórzy w mig odnajdą się w realiach franczyzy, innym trochę czasu to zajmuje.
Żabka Franczyza opinie 2019 – kursy, czy warto brać w nich udział?
Aspirujący franczyzobiorcy mogą brać udział w kursach. Dzięki nim kształcą się pod okiem specjalistów sklepu Żabka. Pozwala im to na osiąganie sukcesów sprzedażowych. Franczyzobiorcy sieci Żabka mogą później zarabiać gwarantowane 16 000 złotych. Taka kwota to dodatkowa motywacja do rozwijania się i budowania lokalnej renomy sklepu. Czy warto skorzystać z tegorocznej oferty franczyzowej Żabki? Każdy musi ocenić sam.